Ce se va alege de TAROM. Grindeanu a dat detalii

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat miercuri,  că TAROM va primi până la finele lunii ajutor din partea Comisiei Europene şi apoi va intra într-o etapă de reorganizare economică.

„Odată cu primirea acestui ajutor de la Comisia Europeană noi trebuie să intrăm într-o etapă de reorganizare şi suntem deschişi la orice fel de propunere care să ducă la aşezarea TAROM pe nişte principii economice solide. (…) Nu intră în discuţie dorinţa noastră de a salva această companie, dorinţa de a găsi orice fel de soluţii, inclusiv parteneriate care să ducă la acest scenariu fericit. Am căutat acest lucru, inclusiv săptămâna trecută, când am fost cu premierul în zona Golfului. Mâine avem o comisie mixtă la Bucureşti şi încercăm să găsim soluţii pentru TAROM”, a afirmat Grindeanu, la Tulcea.

Întrebat ce înseamnă reorganizarea economică pentru TAROM, ministrul a sugerat disponibilizarea a 50% din angajaţi.

„O companie de mărimea TAROM, care e aşezată pe baze economice corecte, are în mod normal în jur de 500, 600 de angajaţi, 90% dintre ei fiind personal navigant. Noi avem dublu”, a spus Grindeanu.

Pe agenda discuțiilor în Emiratele Arabe Unite, unde a fost Marcel Ciolacu, s-ar fi aflat și vânzarea TAROM. Guvernul vrea ca TAROM să aibă acționariat emiratez și negociază pentru păstrarea a cel puțin 51% acționariat, relata  TVR Info.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

15 Comentarii

  1. Nemernicii si spagarii gasesc intotdeauna motive! daca in fruntea ministerelor erau oameni dedicati intereselor economiei nationale nu s-ar fi distrus pe parcursul ultimelor 3 decade tot ceea ce era competitiv si viabil economic. Tarom.ul ar fi fost o foarte respectabila companie low-cost in Europa! Dar managementul ei a fost unul de tip politicianist: sa angajeze securistii si securistele, rudele de politruci, apoi sa vada catre ce destinatii si ce curse efectueaza! Sunt cateva milioane de romani raspanditi in Europa; majoritatea folosesc cursele a doua-trei companii straine: una cu sediul la Budapesta, alta irlandeza, cealalta germana…Daaa , dar Taromul zboara catre Emirate, catre draku-praznic, locatii exotice, pe aeroporturi unde taxele sunt scumpe, avand printre pasageri politrucii locali aeropurtati…cu o singura exceptie:Iohannis, cel care nu suporta luxul aeronavelor de line Boeing 737 de la Tarom, ci prefera avioanele mai mici, inmatriculate la companii luxemburgheze…

  2. Trebuie vanduta de urgenta aceasta gaura neagra in mana hotilor de politicieni si asa zisi afaceristi. DIICOT-ul si SRI-ul trebuia de mult sa ii aresteze pe toti hotii de la TAROM.

  3. Ma Grimasa-Prostanac,nu ai pic de minte!Dar cursele interne de ce nu sint operate de catre TAROM?In curtea ta,daca este a ta,tu faci ordine si nu WizAir din Budapesta.Ca tu „cel mai performer ministru al transporturilor”in opinia covrigarului de Buzau,chiar crezi ca esti performer te-ai inhaitat(petec dupa sac)cu un smecheras vremelnic in fruntea Guvernului ne spune ce fel de aratare umblatoare esti.Ati dus tara de ripa nemernicilor!Vor veni suveranistii si va vor trimite la tomberon si pe voi PSD si pe voi PNL!

  4. Daca, si numa daca, Domnu’ ministru care este peste tot ce zbarnaie in Romania da un Ucaz ca sa se publice veniturile si pierderele anuale insumate, pe ultimii 30 de ani, ale Companiei aeriene in cauza…gaura ar ajunge, poate, la vr’un miliard de iEuroi!!!
    Dupa anu’ 2.000 tari din Europa ca Elvetia, Belgia, Ungaria…si-au declarat falite companiile aeriene nationale care aveau pierderi si nu s-au mai putut redresa.
    De ce au facut asta?!?

  5. Adicatea banii de la Comisie plus bani multi de la buget plus Taromul se vor preda unui „investitor” strategic (ghici de unde) care va scoate tot ce a mai ramas de scos si dupa aceea il va falimenta. In consecinta nu vom mai avea nici linie aeriana proprie. Dar cine e de vina – hoţii sau proştii??????

  6. Adică vreti să spuneti ca ati interzis Companiei Nationale Tarom sa deserveasca cele mai bune rute unde sunt Romani, Italia si Spania si acum marele politician acuza managementul Tarom ca nu este profitabil? Să întelegem d-lor politicieni că ați făcut troc pentru voturi cu udmr-ul, ati interzis Companiei Tarom să zboare pe cele mai profitabile rute si ați pus în loc compania wizair cu sediul la Budapesta, ca să puteti acuza acum salariatii? Taromul nu are voie să opereze pe cursele unde sunt cei mai mulți români și unde avioanele vin si pleaca pline, Spania, Italia si Germania, dar este obligata sa opereze rute unde nu sunt romani iar costurile sunt foarte mari? Nu cumva asta a fost un plan al vostru sa lasati Romania si fara Compania de Aviatie? In schimb, ungurii care sunt de doua ori mai mici ca noi, prin wizair, pe rutele romanilor, sunt extrem de profitabili. BĂ, hai să vă spunem noi, românii, ceva. În noul Parlament, cred că nu o să vă mai ajungă cei 5% de la udmr, o sa aveti nevoie probabil de cel putin 30% ca să faceti majoritate. Doar prostii vă mai votează. Ați stat 34 de ani la conducerea țării până ați dus-o în groapă și asta doar ca să parveniți voi, nesătuilor, șmenarilor. Chiar credeți că ne mai puteți minți și manipula prin armata de troli angajati pe banii primiti de partide de la Buget, cu comentarii panicarde despre putin, rusi, etc, ca să vă votăm tot pe voi? Stati să vină alegerile și o să vă convingeți singuri. Românii au ajuns să creadă că rușii și putin la un loc, fură și devalizează oricum mai puțin decât voi, bă, lăcustelor. Ați cedat tot și ne-ați vândut ca pe niște cârpe ungurilor și austriecilor. Poporul român a ajuns un popor de slugi în propria lui țară. Românii și dacă erau conduși de cei mai mari uzurpatori vreme de 34 de ani, nu arăta poporul ăsta atât de sărac și de amărât cum este în prezent.

  7. Parcă la Tarom era Boagiu fosta pmp basista actual pnl-ista numita director cu câțiva ani în urmă pe lângă alți sugative financiar! Cum naiba sa aibă hotii și escrocii din politica românească resursă financiar de furat continuu daca nu își aranjează plasatii in locuri cu finanțe gras?

  8. Astia nu sunt in stare sa gestioneze bunurile faurite cu transpiratie,foame si sudoare de comunisti.TAROM este un simbol al Romaniei pe care il terfelesc aceste gunoaie incompetente. Firma ungureasca,un no name care a monopolizat cursele aeriene ale Romaniei,Molul unguresc care a pus laba pe distributia de carburanti,etc sub privirile bolnave ale acestor spagari,gunoaie si lichele de la carma tarii. Nu-si fac timp decat de balacareala sa stea la ciolan si in parlamentul din UE Astia pe care ii votam de 30 de ani sunt dusmanii acestui popor, au jurat pe biblie s-o fure nu s-o administreze cu cinste si demnitate cum fac cei ai altor popoare. Priviti la gasca mafiota liberala in frunte cu juvetele de la carma ei si a tarii cum tine in brate hotii,infractorii,proeminenta proaspata, hotul de la Prahova, presedinte de penelea ,o lichea de penelea in fapt, care striga in gura mare la romani, cu nerusinare, ca e nevinovat.Peneleaua e cel mai odios si spurcat partid care, dupa 89 , a nascut si crescut numai hoti si lichele,preocupate de implementat in Romania,hotia,incompetenta,minciuna,etc.,mai spurcati decat comunistii.Comunistii au scos tara din rahat astia au bagat-o in rahat.Au la conducere numai lepre si lichele care nu-s capabile sa schimbe o roata la bicicleta dar vor sa conduca un popor.Uitati-va la nerusinatul de la 3 coceni cum sfideaza natia romana si din trei in trei timpi isi fabrica vacante nesimtite pe buzunarul cetateanului. Asemenea lichea ipocrita, lipsita de scrupule nu a cunoscut la carma ei, de secole, aceasta tara Pentru astfel de rele i-au dus comunistii la stuf si canal.S-au inmultit ca paduchii ptr ca, daca ai intrat in partid, ai liber la ciordit.

  9. Wizz, fosta Malev, are la București cele mai multe operații, zboruri, nu la Budapesta. Un ziar din Ungaria se-ntreba dacă nu vor să preia de fapt Taromul.

  10. Păi prima condiție este să ai ”meintenanță”.. Să ai specialiști la discreție, care să fie pe fiecare aeroport de unde vrei să ai ”tarom”..pentru a rezolva eventualele probleme..Plus să ai și stocul de piese de rezervă d ela producător,..De cîte aparte, aveoane, vrei să chilotezi, e după numărul de romîni care vor să-și ia zborul, cu un șut..Deci fă socoteala. Iese ?? Nu cred.

  11. Excelente comentarii ! Din pacate le citim numai noi fraierii pe care nu-i baga nimeni in seama ! Pai , o sa distrugem TAROM-ul , ca noua nu ne trebuie , urmeaza portul Constanta , Hidroelectrica, Nuclearelectrica (termoelectrica este , deja, pe dric), padurile le-am distrus, de umbla ursii bezmetici prin localitati, bogatiile subsolului le-am vandut… mai ramane bomboana de pe tort , sa vindem la straini si pamantul agricol/arabil al tarii ! Pai , dragilor , daca asta nu este jaful jafurilor, in Romania , atunci ce este ! Mai vorbim , de suveranitate , independenta , etc., etc.! Ce mai sunt si astea ? In Romania sunt cuvinte goale , fara substanta!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.